Informatie over verzending en bezorging


Wie komt mijn pakket brengen?

Je bestelling wordt geleverd door een bezorger van DPD. Vooralsnog werken wij niet met andere pakketdiensten.

Vandaag besteld, morgen geleverd... meestal

In de meeste gevallen wordt je bestelling verwerkt en verzonden op de dag dat we je bestelling ontvangen. Onze bezorgpartner bezorgt je pakket dan de volgende dag. Maar er zijn uitzonderingen.

Particulier of zakelijk afleveradres?
Als je hebt aangegeven dat je de bestelling op een zakelijk adres bezorgd wenst te krijgen (bijvoorbeeld op je werk), wordt je pakket nog steeds de volgende dag geleverd... behalve op zaterdag! Dus wanneer je op vrijdag bestelt, ontvang je het pakket op z'n vroegst op maandag.

Zendingen naar een particulier adres worden wel op zaterdag geleverd.

In het weekend of 's avonds besteld?
We verwerken je bestelling op doordeweekse dagen tijdens kantooruren. Wanneer je 's avonds, in het weekend of op een nationale feestdag bestelt, wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag verwerkt.

Vertraging bij onze bezorgpartner
Leuk is anders, maar het komt voor: een vertraging bij onze bezorgpartner.

Welke bezorgopties zijn er?

Kan ik een postbusnummer of antwoordnummer opgeven als afleveradres?
Daar kunnen we kort over zijn: nee.

Kan het afleveradres anders zijn dan het factuuradres?
Tuurlijk! Je kunt dit aangeven tijdens het afrekenen van je bestelling.

Standaard verzending
Het pakket wordt op het door jou opgegeven adres aangeboden en als bezorging op dat adres niet mogelijk is kan het bij een van je buren worden geleverd.

Mocht je pakket niet bij jou of bij een van je buren bezorgd kunnen worden, dan brengt de koerier het naar een DPD Pickup Parcelshop bij jou in de buurt (je ontvangt daar dan bericht van) en kun je het aldaar gedurende zeven dagen ophalen. Indien je het niet ophaalt binnen deze zeven dagen wordt het pakket automatisch naar ons geretourneerd.

Direct laten afleveren bij een DPD Pickup Parcelshop
Zelden of nooit thuis tijdens de werktijden van bezorgers? Dan kun je ervoor kiezen om je bestelling direct naar een DPD Pickup Parcelshop van jouw keuze te laten sturen. Dat kun je aangeven bij het afrekenen en het kost niets extra.

Leveren jullie in het weekend?

We leveren niet op zondagen. Of we wel op zaterdagen leveren ligt aan het type van je afleveradres.

Particulier afleveradres
Als je bestelling afgeleverd moet worden op een particulier huisadres kan deze op zaterdag worden afgeleverd. Dus als je op vrijdag bestelt, dan heb je het onder normale omstandigheden op zaterdag in huis.

Zaterdaglevering is niet mogelijk op de Waddeneilanden

Zakelijk afleveradres
Als je hebt aangegeven dat je de bestelling op een zakelijk adres bezorgd wenst te krijgen (bijvoorbeeld op je werk), wordt je pakket nog steeds de volgende dag geleverd... behalve op zaterdag! Zakelijke zendingen worden geleverd van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur, maar niet op zaterdag. Dus als je op vrijdag bestelt en de zending op een zakelijk adres afgeleverd moet worden, dan ontvang je het pakket op z'n vroegst op maandag.

Verzendbevestiging met track and trace

Nadat we je bestelling verzendklaar hebben gemaakt ontvang je een verzendbevestiging en een DPD Track & Trace link per e-mail. Het kan zijn dat de link in eerste instantie nog niet veel informatie biedt. Dat verandert automatisch wanneer je pakket is aangekomen in het distributiecentrum van DPD.

Geen verzendbevestiging ontvangen?
Misschien een domme vraag, maar heb je al bij je ongewenste e-mails gekeken? Echt niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice, dan zoeken we het meteen voor je uit.

Hoe werkt het als mijn pakket niet kan worden afgeleverd?

Als er iemand aanwezig is op het afleveradres dat je hebt opgegeven bij je bestelling wordt je pakket bezorgd. Top, iedereen happy! Maar wat gebeurt er eigenlijk als je pakket niet kan worden afgeleverd?

Verschil tussen particulier en zakelijk afleveradres
Wanneer je pakket onverhoopt niet afgeleverd kan worden zijn de daarop volgende stappen afhankelijk van het type afleveradres (particulier huisadres of zakelijk adres) dat je hebt opgegeven.

Particulier afleveradres: één bezorgpoging, indien niet gelukt gaat je pakket naar de dichtstbijzijnde DPD Pickup Parcelshop
Als er niemand aanwezig is probeert de bezorger het pakket bij een van je buren af te leveren. De bezorger laat dan een briefje achter in je brievenbus en/of je krijgt een e-mail met de melding waar de bezorger je pakket heeft geleverd.

Als bezorging bij buren niet mogelijk is, gaat je pakket naar het dichtstbijzijnde servicepunt waar je het vanaf de volgende dag kunt ophalen. Ook in dit geval laat de bezorger een briefje bij je achter en/of krijg je een e-mail met onder andere een code. Met deze code kun je bij DPD Track & Trace zien bij welk servicepunt je het pakket kunt ophalen. Let op: voor het afhalen van je pakket bij het servicepunt heb je een geldig identiteitsbewijs nodig!

Heeft de bezorger je gemist en heb je geen zin of tijd om naar een DPD Pickup Parcelshop te gaan of wil je een andere parcelshop kiezen kiezen? Ga dan naar DPD Track & Trace. Je kunt er dan voor kiezen om je pakket opnieuw te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken. Maar let op: je kunt je keuze tot uiterlijk 23:59 uur doorgeven!

Zakelijk afleveradres: maximaal twee bezorgpogingen
Komt de bezorger voor een dichte deur te staan? Dan krijg je een kaartje in de bus en/of een e-mail met de boodschap dat zij/hij het de volgende werkdag opnieuw probeert. Is er bij de tweede poging weer niemand aanwezig, dan ontvang je een kaartje en/of e-mail dat je de zending kunt afhalen bij een DPD Pickup Parcelshop. Je hebt dan vijf dagen de tijd om het pakket af te halen. Daarna gaat de zending terug naar ons.

Wil je een derde bezorgpoging of laat je de zending liever op een ander adres bezorgen? Neem dan even contact met ons op.

Wie is er verantwoordelijk als er wat mis gaat met de bezorging?

Soms gaat er tijdens het leveringsproces iets mis. Enorm balen natuurlijk, maar het kan nu eenmaal gebeuren. Laten we vooropstellen dat wij van Safety Trading je niet in kou laten staan als er iets misgaat met de bezorging van je pakket. We proberen altijd - samen met jou - een oplossing te vinden. Maar voor de duidelijkheid vertellen we wel even hoe het wettelijk geregeld is.

Wij zijn verantwoordelijk totdat het pakket is afgeleverd op het adres dat je hebt opgegeven.
Pakket vermist of beschadigd voordat het is afgeleverd? Geen stress: ons pakkie an! Maar zodra we een geregistreerde afleverbevestiging van onze verzendpartner hebben, dan is het aan jou.

Wie is er verantwoordelijk als het pakket is afgeleverd bij de buren?
Nadat je pakket is afgeleverd bij een van je buren ben jij verantwoordelijk.

Wie is verantwoordelijk voor vermiste retourzendingen?
De verzender (jij) is verantwoordelijk. Alleen wanneer je een product aangetekend verzendt, draag je de verantwoordelijkheid over aan het vervoersbedrijf. Maar ook hier geldt: we laten je niet zomaar in de kou staan. Wij hebben vrij directe lijntjes met onze verzendpartner waardoor we vaak meer informatie op tafel kunnen krijgen. Schroom dus niet ons om hulp te vragen als er iets misgaat met je retourzending!

HULP OF ADVIES NODIG?

We zijn er voor je! Of het nu gaat over je bestelling of advies over de artikelen die het beste bij jouw werkomstandigheden passen: we staan aan je zijde met raad, daad en een vriendelijke glimlach.

Maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00

+31 (0)70 358 5030

info@safetytrading.nl