Alles over retourneren


Retourneren

Is het toch niet wat je ervan verwacht had? Da's balen natuurlijk. Maar we lossen het samen met jou op. Jij stuurt je bestelling gratis retour en wij betalen je de kosten van het geretourneerde artikel terug.


Ruilen

Heb je een andere maat nodig of wil je toch die andere kleur? Plaats dan een nieuwe bestelling in onze webshop.


Hadden we al gezegd dat retourneren gratis is?

Hadden we dat nog niet verteld? Bij deze dan: retourneren is gratis!

Hoeveel dagen bedenktijd heb ik?

30 dagen bedenktijd
Je hebt 30 dagen de tijd om te beslissen of je bestelling echt is wat je zocht.

De bedenktijd gaat in op de dag dat je je bestelling hebt ontvangen. Heb je meerdere artikelen besteld en hebben wij niet alles in een keer kunnen leveren? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat je het laatste deel van je bestelling hebt ontvangen.

Enne... pssssst, niet verder vertellen maar: we gaan echt niet moeilijk doen als we je retour een paar dagen na het verstrijken van de bedenktijd ontvangen.

Ik wil mijn bestelling terugsturen; wat moet ik doen?

Stap 1 - retourlabel aanvragen
Neem even contact op met onze klantenservice voor een DHL-retourlabel.

Stap 2 - retourformulier downloaden en invullen
Het makkelijkst is om gebruik te maken van ons handige retourformulier.

Het is zeker geen verplichting om ons formulier te gebruiken. Je kunt ook het Modelformulier voor Herroeping gebruiken.

Stap 3A - het papierwerk (als je gebruik maakt van ons retourformulier)
Vul het formulier in volgens de aangegeven stappen.

Stap 3B - het papierwerk (als je gebruik maakt van het Modelformulier voor Herroeping)
Kopieer de tekst in een tekstverwerker en vul je gegevens in.

Stap 4 - verpakken en verzenden
Verpak de artikelen en het formulier in de verzenddoos, plak het retourformulier erop en geef het af bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint.

TIP: vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit totdat je zeker weet dat je retourzending bij ons is afgeleverd.

Retourvoorwaarden; wat zijn de spelregels?

Aan het retourneren zijn enkele spelregels verbonden. Tijdens de bedenktijd kun je het artikel uitproberen zoals je dat in een gewone winkel ook zou doen. Maar er wordt wel van je verwacht dat je zorgvuldig omgaat met het product en de verpakking totdat je zeker weet dat je het artikel houdt. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je bestelling in originele staat, schoon en onbeschadigd terug te sturen.

Voorzichtig
Je mag geen handelingen verrichten waardoor waardevermindering aan het artikel ontstaat. We adviseren je om je bestelling in een schone en droge omgeving uit te pakken en uit te proberen.

Labels, stickers en kaartjes
We vragen je vriendelijk om - indien redelijkerwijs mogelijk - aangehechte kaartjes, labels en stickers aan het artikel te laten zitten.

Verpakking
We vragen je ook vriendelijk om - indien redelijkerwijs mogelijk - de verpakking (zoals bijvoorbeeld een schoenendoos) zoveel mogelijk intact te laten.

Alleen ons retourlabel is gratis
Als je de retourzending niet terugstuurt met het retourlabel dat je van ons hebt gehad zijn de kosten voor je eigen rekening.

Wat gebeurt er na het retourneren?

Controle
Nadat je retourzending bij ons is afgeleverd controleren we zo snel mogelijk of het artikel voldoet aan de retourvoorwaarden. Als dat in orde is betalen we je zo snel mogelijk terug.

Wat is de status van mijn retourzending?
Het kan voorkomen dat je retourzending volgens de Track & Trace is aangekomen bij ons, maar dat je nog geen status update hebt gekregen. Geen stress, het kan een tot twee werkdagen duren voordat we je retour hebben kunnen verwerken. Heb je binnen drie werkdagen nadat de retourzending nog niets van ons vernomen? Dan is er misschien iets misgegaan. Neem in dat geval even contact met ons op, dan zoeken we het meteen voor je uit.

Gedeeltelijk geretourneerd
Heb je je bestelling gedeeltelijk geretourneerd? Dan zorgen we dat je het geld terugkrijgt voor de spullen die je hebt teruggestuurd

Hoe en hoe snel gaat terugbetaling?

Methode van terugbetaling
In principe betalen we je terug via dezelfde betaalmethode waarmee je oorspronkelijk betaald hebt. Als dat onverhoopt niet mogelijk is zoeken we even contact met je om het beste alternatief te bespreken.

Heb je via Klarna betaald? Dan geven we je retour door aan hen. Zij regelen het financiële gedeelte met jou.

Hoe snel betalen jullie terug?
Da's een makkelijke: zo snel mogelijk. Meestal is het met een à twee werkdagen geregeld, maar als onze rekenmeesters het erg druk hebben kan het soms eventjes langer duren. Heb je binnen vijf werkdagen na aflevering van je retour nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op, dan zoeken we het meteen uit.

Ik wil ruilen; wat moet ik doen?

Heel simpel: meld je retour aan voor het artikel dat je terug wilt sturen en plaats een nieuwe bestelling in onze webshop.

Hoe zit het met retourneren als ik iets offline (in jullie gewone winkel) heb gekocht?

Ben je bij ons op bezoek geweest en heb je iets moois gekocht (en was de koffie lekker)? Dan gelden zo goed als alle retourvoorwaarden, maar er is één belangrijk verschil!

Bij offline aankopen doen we niet aan terugbetaling. Je kunt wel ruilen natuurlijk (mits het het te ruilen artikel nog in volledige nieuwstaat verkeert).


HULP OF ADVIES NODIG?

We zijn er voor je! Of het nu gaat over je bestelling of advies over de artikelen die het beste bij jouw werkomstandigheden passen: we staan aan je zijde met raad, daad en een vriendelijke glimlach.

Maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00

+31 (0)70 358 5030

info@safetytrading.nl